Monday 15 April 2013

Class Trip to Hujung Rintis Perak (13-14 April 2013)


Kali ni wawa nak update pasal trip kelas di bawah subjek Tourism Planning. Tujuannya adalah supaya kami semua ni fikir, macam mana, apa, bagaimana dan lain-lain plan untuk jadikan tempat tu sebagai tempat pelancongan. If Allah wills, plan kertas kerja tu pensyarah akan hantar pada kerajaan pusat untuk dapatkan dana bagi menjayakan planning tu. Sama-sama kita doa untuk kebaikan negara kita ye ye ye. Hehe :)

Kami bergerak pagi, naik bas. Sampai je kat Kampung Hujung Rintis, Perak, kami disambut baik oleh orang kampung. Meriah!!! Siap dapat makan pecal. Pecal die punya kuah adalah terbaik!!! Seriously, tak tipu!!!







Habis makan siap perasmian semua, guess what?? Hahaha :D Ingatkan orang-orang kampung yang datang parking motor kat situ. Rupa-rupanya motor-motor tu semua untuk kami!!! Punya la seronok. Lagi-lagi dapat naik moto kampung. Ha, Happy macam dapat naik unta!!! Hahaha :D Saya memilih moto paling comel!!! Kiki :D nampak usang tapi masih gagah!!








So, 1st destination adalah tempat penetasan udang galah (King Prawn Hatchery). Dapatlah tengok cemana orang bela udang galah cara kampung. Owh ye. Untuk pengetahuan semua, Kampung Hujung Rintis ni adalah salah satu kampung yang mempunyai lubuk udang galah terbanyak di Malaysia. Cuma tak ramai yang tahu sebab tak di commercialize kan. So itu adalah salah satu tugasan kami, fikir cemane nak jadikan tempat ni well known dengan udang galah.



Tengok tu si kepoh nak amek gambar!!!


Cemane nak tengok jantan betina si udang ni saya pon tak faham. Huhu~
Dah habis, kitorang bergerak ke tempat seterusnya iaitu rumah yang buat IKS Bahulu Gulung.

Ade monyet jugak :)



Cenggini ye adik-adik...


Yeay!!! Dapat bahulu free :)
Habissss :) Then kami pulang ke tempat perjumpaan mula-mula tadi. Masa untuk makan tengahari!!!! Yang bestnye trip ni kami tak bayar apa-apa pun kat orang kampung. But then they manage to provide us with this awesome lunch menu!! WoW!!!!







Dah kanyang semua, kitorang singgah di surau berdekatan untuk solat the sambung dengan aktiviti melawat dan memberi sumbangan kepada yang memerlukan. But i decided not to up their pictures here. Runtun hati :) Kalau korang nak, bagitau ek :D

Ok. Done with that now we are ready for boating!!! Yeahhhh~






Alhamdulillah usai sudah trip di kampung ni. Terima kasih dari kami pelajar UiTM Shah Alam, Fakulti Pengurusan Pelancongan :)



Done here, then we proceed to check in kat hotel :)







Esoknya kami semua balik ke tempat asal =) InsyaAllah nanti ada second trip ke sini semula untuk paper presentation kat ketua dun Kampung Gajah, Perak, Sekian sahaja dari saya Cik Wawa. Daaa~

1 comment: