Saturday 1 December 2012

Kisah Cinta Dua Jiwa


Hai semua.. Salam perkenalan.. Time dunia dah terlalu canggih dan BlogSpot ni agak dah ketinggalan zaman, baru saya nak create account. Well, tak kisah la. Yang penting saya tahu masih ada yang mencari maklumat melalui medium ni. Nak tahu pasal review, nak tahu experiences, nak tahu macam-macam la. Batulkan?? So for my 1st entry, I would like to share with you my Kisah Cinta Dua Jiwa... Acewahhhhh :) Nak termuntah ke korang baca?? Kalau nak termuntah, please close this page.. Miahahaha.. Kalau sudi nak baca sampai habis, silakan.. Hehe :)

Al-kisahnya saya ni dulu seorang yang free hair. Orang ramai yang kate saya ni ada Chinese look. Bukan nak bangga, cuma nak bagitau yang penat jugak jadi Melayu Chinese look ni. Asal masuk kedai Cina je, mereka mesti akan memulakan perbualan dengan berbahasa Cina. Miahahaha :D Saya ni dah la tak pandai berbahasa Cina. Kalau pandai, sure layan.. Huhu~ Eh, masuk kisah muka apa kes ni?? Hahaha :D ok lets sambung.
Bermula since 25th July 2009, saya tolong kakak saya arrange accommodation and BBQ night untuk Ghetto Scoot Clan Family Day 5th Anniversary (kelab motor skuter) di Pulau Pangkor. Malam BBQ night tu, sesudah habis makan-makan, saya ajak kakak saya temakan saya jenjalan kat tepi pantai. Sebabnya, saya memang suka dengar bunyi ombak or air. Even bunyi air hujan pon saya rasa macam best!!! kikiki.. Tapi kakak and abang ipar saya (newly married) time tu kata takmo sebab diorang nak lepak dalam bilik je. Adoyai.. Makanya, saya amik initiative berjalan keseorangan di malam hari menuju ke tepi pantai. Alih-alih dalam perjalanan tu, someone tegur saya, "Hai, sorang je?". Dalam hati, eh mamat ni!!! Actually 1st time nampak dia masa nak ke Pangkor tu macam dah tertarik dengan dia. Tak tau kenapa.. Bhahaha (ok, time ni mungkin saya perasan saya hot!! :p ). So jawapan saya adalah "Eh tak lah. Kan ramai ni.." sambil senyum-senyum lembu. Pastu dia ajak saya join dia dan kawan-kawan die lepak mengeteh sekali kat tepi pantai.. Hati berbunga-bunga woi!!! Miahahaha.. Balik dari melepak masa tengah jalan-jalan tu, dia minta tukar phone number. Well, for sure I ok je!!! :)


Gambar Ilham dari http://miszbeauty.blogspot.com 
Gambar lain tak leh sebab tak bertudung. Mihihihi :)

Balik dari Pangkor tu, saya tak harap pun akan ada panggilan dari dia. Sebabnya, balik je dari Pangkor, eh, macam ramai pulak kengkawan kakak saya yang call ajak keluar. Huhu~ Tapi saya tolak dengan cara baik. Tiba-tiba, dia call!! Ajak keluar lepak. Time tu saya stay kat rumah sewa di Shah Alam since saya masih belajar Degree di UiTM (Time ni dia pun masih study kat GMI-BMI). So I just said OK!!. Mihihi.. 1st time date dengan die, dah lame pun ingat lagi baju ape yang dia pakai. Well, bak kata orang, perempuan ni kalau benda yang mengarut memang semua dia ingat. Maka begitu jugalah saya. Hehe.. Ok sambung cerita. Dia berbaju kemeja hitam lengan pendek gambar muka orang pakai cermin mata and ada tulisan NERD.. Ha, kau mampu ingat semua tu?? So dari situlah bermula kekerapan kami berhubung.

Eh..panjang lagi ni.. teruskan membaca..hohoho :D Next date, dia ajak keluar makan. Alih-alih dia datang pick up kat rumah, sekali dengan mama and adik perempuan dia. Dalam hati "What??" hahaha :D Layankan aja. lepak la kat Pak Li Seksyen 7 tu ha. Makan-makan, minum-minum. Segan yang teramat. Selambe je mamat ni ajak saya keluar sekali dengan family dia!!. Ok la Cik Wawa, make sure you well behave depan family dia ok!!

Nak cerita date bila dia propose, memang takde!! Sebab kitorang sempoi-sempoi jek. Go with the flow kata canggihnye :)

Potong cerita, sepanjang perkenalan, 1 lagu dituju khas dari dia buat saya...

UNTIL YOU - SAYNE WARD

Baby life was good to me
But you just made it better
I love the way you stand by me
Throught any kind of weather
I don't wanna run away
Just wanna make your day
When you feel the world is on your shoulders
Don't wanna make it worse
Just wanna make us work
Baby tell me I will do whatever

 It feels like nobody ever knew me until you knew me
Feels like nobody ever loved me until you loved me
Feels like nobody ever touched me until you touched me
Baby nobody, nobody, until you

Baby it just took one hit of you now I'm addicted
You never know what's missing
Till you get everything you need, yeah
I don't wanna run away
Just wanna make your day
When you feel the world is on your shoulders
Don't wanna make it worse
Just wanna make us work
Baby tell me, I'll do whatever

 It feels like nobody ever knew me until you knew me
Feels like nobody ever loved me until you loved me
Feels like nobody ever touched me until you touched me
Baby, nobody, nobody until you

See it was enough to know
If I ever let you go
I would be no one
Cause I never thought I'd feel
All the things you made me feel
Wasn't looking for someone until you

 Nobody, nobody, until you

Haaa...sehinggalah beberapa hari sebelum Hari Malaysia 2012, mama dia call cakap anaknya suruh masuk meminang.. I was like.. "errrr...ermmm...auntie call mama saya la"..hahaha :D speechless weyh... Alhamdulillah, pada 15th September 2012 (Sabtu), majlis merisik telah berjalan dengan lancar walaupun last minute punya majlis.






Hokey, 1st entry cukup sampai sini.. Tengok la petang ke malam nanti ke, saya hapdet yang lain-lain pulak hokay!!

Salam seindah suria!!

No comments:

Post a Comment